ARTYKUŁ SPONSOROWANY – CZY WARTO?

Content marketing, a w szczególności artykuły sponsorowane, to część działań promocyjnych, które cieszą się coraz większą popularnością. Rzeczywiście to pożyteczne narzędzie marketera – o ile rozsądnie dobierze miejsce publikacji.

Co da Ci publikacja artykułu?

Jeśli liczysz na to, że dzięki artykułowi sprzedasz w bardzo krótkim czasie dużo produktów i usług, możesz czuć się mocno zawiedziony efektami. Dlatego pamiętaj, że artykuł to inwestycja, której owoce będą widoczne dopiero z czasem. Decyduj się więc na zakup miejsca na artykuł na rok, a najlepiej na czas nieograniczony. To tym ważniejsze, że de facto artykuł nie tylko daje informacje tym, którzy go czytają, ale co równie ważne, pozycjonuje Twoją stronę www.

Jak wybrać miejsce do publikacji?

Oczywiste jest wybranie serwisów powiązanych tematycznie z Twoją ofertą. Ale czy to jedyna droga? Warto zastanowić się, jakie strony czytają Twoi potencjalni klienci, w jakich serwisach stanowią oni 

podstawę odbiorców. Załóżmy, że chcesz zaoferować nowy kosmetyk kobietom w wieku 25-40. Pierwsze kroki to serwisy Pierwsze kroki to serwisy związane z urodą lub te stricte kobiece. Ale równie dobrym wyborem jest zamieszczenie artykułu w serwisie dla rodziców.  A to dlatego, że 95% ich czytelników stanowią właśnie kobiety z Twojej grupy docelowej.

Drugim aspektem doboru miejsca publikacji jest siła pozycjonowania, jaką daje Ci serwis. Bardzo często nie jest aż tak istotne to,  ilu czytelników będzie mieć artykuł, ale jak mocno pchnie on Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Dlatego wybieraj serwisy, które same znajdują się wysoko w Google. Poproś o statystyki i wybierz te portale, które mają dużo użytkowników, a ruch generowany jest przez organiczne wejścia z wyszukiwarki. Nie przesadzaj z liczbą linków w tekście, nie łap zbyt wielu srok za ogon. Jeden do trzech linków będzie rozsądnym rozwiązaniem.

Tekst artykułu – pisać samemu, czy skorzystać z copywritera?

Jeśli masz lekkie pióro, piszesz poprawnie stylistycznie, gramatycznie i ortograficznie, znasz zasady pisania tekstów „pod wyszukiwarki”, to stwórz artykuł samodzielnie. Przekażesz dokładnie to co chcesz, w sposób jaki chcesz. To powoduje, że tekst będzie naturalny i „prawdziwy”.Jeśli jednak na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś negatywnie, powierz pisanie artykułu specjaliście. I nie czuj się z tym źle – z mojego doświadczenia wynika, że ponad 90% firm decyduje się na usługi copywritera. Wszak trudno zaprzepaścić całą dobrze zaplanowaną kampanię źle napisanym tekstem.