4 grzechy główne marketingu

Prowadzisz działania marketingowe, ale nie dają zamierzonych rezultatów? Złe pomysły, zła realizacja, a może cele są nierealne? Poznaj 4 grzechy główne marketerów. Może znajdziesz wśród nich przyczynę niepowodzeń. 

Nie korzystasz z analiz i badań 

Najczęstszym problemem marketerów jest przekonanie o tym, ze droga do celu wiedzie właśnie tak, jak oni sobie ją wyobrażają. Często poznanie wyników badań rynkowych i przeprowadzenie analiz może jednak diametralnie zmienić postrzeganie rzeczywistości. Nie grzech się mylić czy nie wiedzieć o czymś, grzechem jest nie szukać wiedzy.Mnóstwo informacji znaleźć można w internecie, wystarczy dobrze poszukać. Nie jest więc barierą brak budżetu na badania własne. 

Nie śledzisz trendów

Pamiętaj, że świat w kółko się zmienia i nawet do najbardziej konserwatywnych grup docelowych dotrzeć można na coraz to nowe sposoby. Pamiętaj, że oprócz „nudnej” profesji ci ludzie

mają także swoje pasje, żyją jak każdy z nas. Ulegają modom i trendom. Wykorzystaj to, odkryj nową twarz swoich klientów.Kierując przekaz do finansistów nie musisz być przesadnie sztywny i korporacyjny. Każdy z nas najbardziej ceni normalność.

Zbyt szybko rezygnujesz

Jeśli naprawdę dobrze przemyślałeś swoją politykę marketingową, masz świetnie rozeznany rynek – potencjalnych klientów, konkurencję, znasz swoje dobre strony, a słabe potrafisz zminimalizować, to nie przejmuj się, że na początku efekty nie są spektakularne. Moje doświadczenie pokazuje, że o wiele bardziej istotny jest czynnik ludzki – zwykle projekty mają potencjał, problemem bywa ich wykonawca. Więc jeśli coś nie idzie, to nie rezygnuj od razu, nie miotaj się między wieloma pomysłami. Najpierw skup się na perfekcyjnym wykonaniu pierwotnych założeń.

Robisz marketing dla siebie

Równie często marketer nie potrafi wyzbyć się własnej opinii i przekonań, tworząc plany działań, które przekonałyby jego samego. Pamiętaj jednak, że marketing jest jak familiada – nie ważne jaka jest rzeczywistość i co my sami uważamy – kluczowe jest to, co uważa większość. I to działania przekonujące tę grupę, a nie siebie samego, musisz uznać za kluczowe dla Twoich działań marketingowych.

Znajdziesz nas na